Sunday 18 November 2012

İkinci Kedi: Eyvah! Evdeki Kedim Canavara Dönüştü!

Posted by Gül at 11/18/2012
Tek kedim yalnız kalmasın diye ikinci bir kedi edindiniz, oh ne güzel evin divası/paşası artık yalnız kalmayacak, kendi türünden bir dostu olacak, mutlu mesut yaşayıp gideceğiz diye hayaller kurdunuz ama yeni arkadaş eve gelir gelmez, o evin divası/paşası olan arkadaş karakter değiştirdi, tıslamalar ve pençe darbeleriyle karşıladı sizi, yeni kediye de her türlü eziyeti yapmaya hazır, araya girmeseniz gözünü oyar kafasını koparır di mi? >.<
Sizde ben nerde yanlış yaptım diye çaresizce savaş ortamına dönen evinizde dört dönüyorsunuz, 'ne yapsam yeni kediyi?' sorusu beyninizi kemiriyor...
Öncelikle sakin olun ve kedileri bir ayırın, 2. bir kedi edinildiğinde yapılan en büyük hata yeni kediyi hemen eski kediye göstermektir. Yeni kediyi evdeki elemana göstermeden güvenli bir odaya alın ve ilk kedinizin buraya girmesine bir müddet izin vermeyin. Aylarca belki de yıllarca evde hakimiyetini sürmüş bir kedi kolay kolay tahtını paylaşmak zorunda kalacağı yeni bir arkadaşı kabul etmeyecektir, ilt etapta kokusu bile çıldırmasına yeter, siz de bir süre kokusuyla yetinmesini sağlayin. Minimum 1 hafta sonra yeni kediyi evin diğer ortamlarına, paşa/diva şahsiyeti de yeni kedinin durduğu odaya sokun, etrafı koklayıp delirmelerine müsade edin ama bu işlem gerçekleşirken hala birbirilerini göremiyor olmaları lazım... bu durumu ilereyen günlerde düzenli olarak tekrarlayın, 1 hafta kadar da bu şekilde gitmesini tavsiye ediyorum. Bu arada mümkünse spor/temizlik gibi terleten aktiviteler yaparken giydiğiniz yıkanmamış bir kıyafetle (t-shirt ideal) önce ilk kediyi sonra yeni vatandaşı ovalayın, bunu da bir araya getirene kadar hergün tekrarlayın. Ve kıvama geldiklerini düşündüğünüz bir gün, ki bu en az 2 hafta sonra olur, kedileri bir araya getirin. Tabi ki önce evin hakimi yeni geleni biraz pataklayacak, çok fazla araya girmeyin, dayağı siz yersiniz! Bırakın onlar aralarında halletsin, yeni gelen bir süre dirense de evin ilk sahibine boyun eğmek zorunda kalacak ve beraber yaşamayı öğrenecekler... bu süreçte size düşen görev bol bol sabretmek, Allah sabır versin :)

Tabi bütün bu sorunları engellemenin en kolay yolu baştan 2 kedi birden edinmektir özellikle 2 yavru kedi alırsanız beraber büyüyüp, sosyalleşecek ve bu şekilde abartılı tepkiler vermeyeceklerdir!

2. kediyi edinirken dikkat edilmesi gerekenler:
-ikincikediyi planlı programlı alıyorsanız, evdeki kedinizle aynı cinsiyetten olmasını sağlayın
- iki kedinin de kısır olması sorunların büyük bir kısmını kendiliğinden halledecektir bunu unutmayın
- yetişkin bir kedinin yanına yavru bir kedi getirmeyin, kendi yaşında ya da birkaç ay küçük bir kedi olsun zira 1 yaşını geçmiş karakteri oturmuş bir kediyi, benimle oyun oyna diye etrafında tepinen bir yavru fena halde sinir eder
- sahiplenecekseniz, karakteri hakkında eski sahibinden bilgi alın, evdeki çok dominant bir kediyse sakin yapılı ama kendini koruyacak kadar özgüveni olan bir kedi edinin
- sokaktan yavru bir kedi buldunuz, başka yuva şansı yok evdeki yetişkinin yanına gelecek; evdeki agresif tavırları olan bir kediyse en ay 4-5 aylık olana kadar ayrı tutun

İmkanınız varsa yurt dışından Feliway isimli ürünü getirtebilirsiniz, bu süreçte çok faydalı olduğunu sıkça yabancı sitelerde ve forumlarda okuyorum...

3 comments:

Unknown on 14 May 2015 at 23:30 said...

Sevgili Gül Hn,
İsminizi bir forumda kedi severlerin sorularını yanıtlarken rastladım.
Ailecek çok çaresiz kaldık.
4. Yaşında kısırlaştırılmış dünya tatlısı Radyo adındaki erkek kedimizin yanına ölümden kurtardığımız 2 aylık,yine erkek bir kedi evlat edindik. Alışma süresi diye bir şey yaşanmadı. Neredeyse 1-2 gün içinde koyun koyuna yatmaya başladılar. Ancak ne olduysa, bir gün içinde,yavru olan 8 aylık olmasına yakın çıldırdı. Büyük olan radyoya , tüyleri havada uçuşmacasına saldırmaya ve yüksek sesle böğürmeye başladı!
Hemen kısırlaştırdık. Ayrı odalarda tutuyoruz. Şimdilik. Veteriner garanti vermedi.
Büyük sürekli korkudan tetikte.
Sizce ne yapmalıyız? Çünkü hayat böyle sürekli kapı kapamakla geçmez. Eski günlerimize döner miyiz? Ne dersiniz?

Photoshop Arcadia on 9 December 2016 at 13:49 said...

Bende çok zor durumdayım.benim olayım tam tersi.yavruyken aldığın dişi kedimin(şu anda 5 aylık) yanına ortalama 8 yaşında mesane sorunundan ölmek üzere olan son anda kurtardığımız erkek kedi aldık.tabi biz onu çift olsunlar diye değil, yaşlı kedinin sokağa dönemeyeceğini bildiğimiz için aldık.şimdi bu süreçten çok korkuyorum.ayrı odada tutuyorum.arada bir biri kafeste diğeri serbest kokularına alışmasını sağlıyorum ama.gün geldiğinde 2sinide serbest bırakırsa bir felaketle karşılaşmaktan korkuyorum.evdeki kedim küçük olan hiç başka kedi görmedi..ev kedisi yani..diğeri belli tecrübeli pekte tınnımıyo küçüğün pıslamalarını ama bilemiyorum.yaş ve kilo farkı çok.nasıl bir yol izlemeliyim bilmiyorum.illa bir kere kavga edeceklerse kötü bişey olmasından korkuyorum ki eminim olur.lütfen yardım edin.2sinede kıyamıyorum.

Unknown on 29 August 2017 at 03:40 said...

Merhaba benim kızım 1.5 yaşında adı salep kısır bi kedi salepi 2 aylıkken evlat edindim mahallede baktığım yavru bi kedi vardı salep sürekli onun kokusunu duymaya alıştı fazla tepki vermiyodu dün sabah saleple camdan birbirlerini kokluyorlardı bizde eve aldık yeni kedim çok şımarık kıskanç ve fazla sahipleniyor saleple kavga edip birbirlerine sesler çıkarıp evde Koşusturuyorlar salep kendini sevdirmiyo ve kaçıyo diğer kedinin kokusunu duyunca bize de kızıyo mama ve tuvalet kaplarını ayırdık birbirlerine alışmalarını nasıl sağlarım yardimci olun acil

Post a Comment

 

Gül in Kittiesland Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos